Thema van de dag is het doen van interventies passend bij wat een samenwerkingsverband, een groep, team of organisatie(onderdeel) te leren heeft vanuit een systeemgericht perspectief. Zowel waar het gaat om interactie als om resultaat. Telkens een onderbouwd antwoord op de vraag “Wat is de eerstvolgende betekenisvolle stap en hoe help ik die te zetten”.
Op de lesdag werk je aan het versterken van de systeemblik op teams, versterk je je competenties als begeleider en voegt daar het organisatieperspectief aan toe.
Je leert concepten en werkvormen toepassen in (complexere) samenwerkingsrelaties. We gaan in op vragen als: Welke interventies zet je wanneer in? Wat zijn kansen waar je bij aan kunt sluiten en wat zijn veel voorkomende valkuilen?
In de lesdag is veel ruimte voor de inbreng van eigen cases en het oefenen met eigen werkvormen.
Na het volgen van deze lesdag ken/kun je:
- Kritieke succesfactoren van coaching verbinden met resultaatgerichtheid van teams;
- Het instrument ‘integrale functionele analyse’ toepassen;
- Interventies doen in een groep binnen de bredere context van een organisatie;
- Een gezamenlijk meetlat formuleren voor resultaten;
- Onderbouwde keuzes maken uit een groot pallet beschikbare interventies en werkvormen
- Bewust omgaan met je persoonlijke voorkeuren en valkuilen bij het doen van interventies.
Deze opleiding volgen?
Deze opleiding is onderdeel van het programma Systeemgericht coachend leiderschap.
Terug naar het programma